WSTĘGA  SUDETÓW  POLSKICH  TRASA 5

GÓRY KACZAWSKIE – Grzbiet Południowy

Proponowana trasa:   Kapella (Przełęcz Widok) – Baraniec – Radomierz z wykorzystaniem niebieskiego szlaku pieszego
(dojazd transportem indywidualnym, możliwy powrót PKP)

Trasa nie tworzy zamkniętej pętli i wymaga dobrej organizacji przejazdów; przy co najmniej dwóch samochodach lub wynajęciu busa z J. Góry do Kapelli nie stanowi to jednak większego problemu. Parking znajduje się na zachód od szosy, w kierunku ośrodka sportów zimowych „Łysa Góra”. Powrót, po przejściu dodatkowych 2,4 km z Radomierza do Trzcińska, jest możliwy także przy wykorzystaniu PKP. Na trasie jest wiele miejsc widokowych.

Początek trasy przy szosie, na wzniesieniu Widok. Tam wyjście na południowy wschód, za znakami niebieskimi pieszego szlaku turystycznego. Przez Przełęcz Widok i Przełęcz Nad Kobyłą dojście do skrzyżowania z drogą schodzącą w kierunku Komarna. W pobliżu widoczna, duża wiata myśliwska, umozliwiająca odpoczynek. Dalej niebieskim szlakiem wejście  między szczyty Barańca i Skopca, skąd  skręt na południe i dojście pod Leszczyniec. Tu po prawej, poniżej szlaku, znajduje się „Szałas Muflon”, gdzie można czasem skorzystać z baru. Wciąż niebieskim szlakiem, dojście na przełęcz pod Dudziarzem, gdzie wybierając drogę w lewo omijając wierzchołek  wyjście na łąki. Z nich, już bez szlaku,  zjazd w kierunku na zachód  i dojście do restauracji „Przycup w Dolinie” ( na końcu Radomierza, po drugiej stronie szosy).

W sumie: dystans 12 km, przewyższenie 100 m
(przebieg trasy  na ogólnie dostępnych mapach  Gór i Pogórza Kaczawskiego )
pogladowa mapka terenu od Przełęczy nad  Kobyłą  na stronie:  http://www.janowicewielkie.pl/index.php/gmina/mapa-gminy.html

Z restauracji, wykorzystując pieszy szlak niebieski, dochodzimy do stacji kolejowej w Trzcińsku ( ok. 2,4 km).