WSTĘGA  SUDETÓW  POLSKICH  TRASA 20

PRZEDGÓRZE SUDECKIE   - Ślęża

Proponowana trasa:   „Duża i Mała Pętla wokół Ślęży”  z wykorzystaniem znakowanej trasy narciarskiej
(dojazd transportem indywidualnym lub PKS)

Start spod Domu Turysty "Pod Wieżycą" wschodnią częścią dużej pętli (Trakt Bolka) z odejściem na Rozdrożu Holteia do Rozdroża Sulistrowickiego i dalej do Przełęczy Tąpadła; tam zachodnią częścią małej pętli na północ, dalej okrążając Ślężę do spotkania z drogą dużej pętli. W miejscu połączenia dróg obu pętli skręt  w lewo na północ i powrót do schroniska Pod Wieżycą.

Odpocząć można w Domu Turysty na Przełęczy Pod Wieżycą, z licznych lokali w Sobótce, a także z kiosku na Przełęczy Tąpadła, czynnego w soboty i niedziele. Zarówno pod Wieżycą jak i na Przełęczy Tąpadła znajdują się duże parkingi.

W sumie: dystans 18 km; przewyższenie 200 m

Góra położona blisko od Wrocławia (35 km),umożliwiająca poznanie smaku górskich wędrówek narciarskich.
Trasy zostały oznakowane w 2012r. symbolem narciarza. Do wędrówek narciarskich można też wykorzystać pozostałe drogi w Masywie Ślęży.

Duża Pętla wokół Ślęży – prowadzi za znakami narciarskimi z Przełęczy pod Wieżycą tzw. Drogą Piotra Własta do Rozdroża Bialskiego, skąd Drogą Sabiny do Przełęczy Tąpadła. Następnie do Rozdroża Sulistrowickiego, drogą poniżej Traktu Bolka do spotkania z Traktem i z powrotem na Przełęcz pod Wieżycą –długość trasy 14 km.
Mała Pętla wokół Ślęży – prowadzi z Przełęczy Tąpadła , lekko w górę, następnie w lewo Drogą Sabiny, na Rozdrożu Bialskim skręca w prawo na Drogę Władysława w pobliżu Źródła Anny. Dalej tą samą drogą wracamy przez Rodroża Holteia i Sulistrowickie na Przełęcz Tąpadła.  Można też wędrować w odwrotnym kierunku – długość 10 km.