SEZON NARCIARSKI 2018/2019

Zapraszamy do poczytania tekstów i obejrzenia  zdjęć z  imprez bieżącego sezonu.

Ten sezon spotkań, nie tylko narciarskich,  rozpoczęliśmy tradycyjnie pażdziernikowym pieczeniem ziemniaków w Brzegu Dolnym.
W listopadzie stało się zadość kolejnej tradycji klubowej - wspólnemu śpiewaniu z okazji  odzyskania niepodległości Polski. Doczekaliśmy setnej rocznicy.
Kazik poprowadził nas ścieżkami Lasku Rędzińskiego do doskonałego miejsca wypoczynku z wiatą i miejscem na rozpalenie ogniska.
Obok nas stał stary dąb, z rozmiarów pierśnicy sądząc, pamiętający 1918 rok.
Rozmiar: 64118 bajtów

Rozmiar: 85825 bajtów

Z Lasku wracaliśmy brzegiem Odry, ogladając efekty rekultywacji terenu nadodrzańskiego z dawnym wysypiskiem.

* * * * * * * * * * *

Tradycyjny, klubowy opłatek to jak zawsze życzenia, rozmowy
 i wspólne kolędowanie.

Nowy sezon narciarski zainaugurowaliśmy wyjazdem do Jakuszyc, gdzie od grudnia stale przybywało śniegu.
Niestety, akurat w tę sobotę padał w Jakuszycach deszcz, więc schronisko w Orlu było jedynym celem, nie tylko naszej  wędrówki.

* * * * * * * * * * *

Rozmiar: 91457 bajtów

* * * *Andrzejówka * * *

Rozmiar: 95290 bajtów

Nareszcie pogoda pozwoliła wyruszyć gdzieś bliżej Wrocławia.  W Andrzejówce można wypożyczyć narty i  odpocząć w schronisku.

Rozmiar: 90814 bajtów

Śnieg był co prawda bardzo zmrożony, ale słońce i rozległe widoki od Śnieżki po Wielką Sowę wynagradzały trudności.

Rozmiar: 85028 bajtów
 Księżyc wszedł w pole widzenia jeszcze za dnia.

Rozmiar: 157143 bajtów

Goprowcy ze schroniska "Andrzejówka" spotkali nas podczas swojego obchodu .

* * Przełęcz Jugowska * *

Rozmiar: 146488 bajtów

Po wypożyczeniu nart w Dzierżoniowie i zaparkowaniu na grząskim parkingu przy "Akwarium" naszego autobusu częśc uczestników pilnie ćwiczyła kroki narciarskie pod okiem Teresy, a my wyruszyliśmy w kierunku schroniska Sowa.

Rozmiar: 178917 bajtów
Powrót z Przełęczy Koziej  wykonaliśmy pięknym, odsłoniętym , północno-wschodnim trawersem Koziej Równi. Wyratrakowana, szeroka droga w niczym nie przypominała tej sprzed kilku lat, "dzikiej" i nieprzetartej trasy.

Dawno już nie byliśmy na Przełęczy Jugowskiej, gdzie zaszło kilka ciekawych zmian.

Wyznaczono nowe szlaki :
- niebieski z Zygmuntówki przez Grabinę do Lisich skał i dalej Sokolca;
- żółty poprowadzony z przełęczy Jugowskiej do Koziej  łagodnym i widokowym trawersem.

Rozmiar: 52068 bajtów
 Połączenie szlaku czerwonego z zielonym, na wysokości Koziej Równi, dołożyło około 4 km nowej pętli, doskonałej dla narciarzy śladowych.

Pojawiły się też ratrakowane, szerokie trasy narciarstwa biegowego, utrzymywane przez gminę Pieszyce.

Każdy nasz wyjazd to inna, nieco zaskakująca pogoda - tym razem trafiliśmy w 40-godzinne "okno odwilżowe", które sprawiło, że twarda skorupa śnieżna zmieniła się w kleistą i ciężką, a czasem w małe jeziorka.

Z dużą radością spotkaliśmy wieloletnich gospodarzy schroniska "Sowa" na ich posterunku.

Natomiast połamane śniegiem czubki świerków w południowo-wschodniej części Wielkiej Sowy stanowiły smutny widok.

Rozmiar: 101622 bajtów

* * * *Beskidy * * *

Dwie imprezy proponowane w kalendarzu KTN ZG odbywały się w Beskidach.

Relacje z nich można znaleźć na stronie:    Beskidy 2019.

* * * *Jakuszyce * * *Szklarska Poręba * * *

Rozmiar: 97675 bajtów

Wycieczka z cyklu zdobywania odznaki "Wstęga Sudetów Polskich" na trasie przez Wysoki Kamień, widok na Karkonosze z tarasu przy kopalni.

Spotkanie sympatyków naszego Klubu , w lutym,  udało się bardzo dobrze. Korzystaliśmy z kolejki Szklarska Poręba - Korzenow i dalej , która w dni powszednie bywa luźniejsza. Dobra widoczność pozwoliła na podziwianie ośnieżonego Jesztedu.
Rozmiar: 107243 bajtów Rozmiar: 116740 bajtów

Rozmiar: 310892 bajtów

* * Zieleniec * *

Rozmiar: 225027 bajtów

Rozmiar: 183445 bajtów
W Zieleńcu zastaliśmy małą warstwę świeżego śniegu, która zabieliła nieco już stare i brudne podłoże.

Pogoda jednak nas nie rozpieszczała, mgła i początki deszczu sprawiły, że z przyjemnością wracaliśmy do domu.

* *Przełęcz Okraj * *

Rozmiar: 277357 bajtów

Rozmiar: 126784 bajtów Powyżej mapka z propozycją leśników obejścia trawersu Lasockiego Grzbietu. Zejście z Łysociny jest bardzo strome i wymaga zdjęcia śladówek.

Tym razem słońce i widoczność były wspaniałe, ale zostaliśmy nieprzyjemnie zaskoczeni zamknięciem czerwonego szlaku łagodnie sprowadzającego ze szczytowych partii  Lasockiego Grzbietu na rozdroże pod Łysociną. Przy schronisku na Okraju nie ustawiono żadnej
informacji o tej zmianie.  Przyczyną wyłączenia trasy jest całoroczna ochrona cietrzewia, jaką prowadzi nadleśnictwo z Kamiennej Góry.